SEO стойност vs. Цена vs. Очаквания на клиента

20 Flares 20 Flares ×

Измерване стойността на SEO оптимизация за търсачкиЕдин от топ-SEO специалистите в света (Neil Walker) пусна една презентация, обясняваща няколко фактора, които играят важна роля за SEO, както и какви са взаимоотношенията на реалната стойност на SEO, неговата цена и очакванията, които има всеки клиент. Ето и каква информация ни разкрива презентацията:

Къде е най-подходящо да поставите линк?

  • 95% са категорични, че това е анкор текст, заобиколен от релевантен текстов материал.
  • 61% обаче казват, че това не е така, а може текстът да е какъвто си искаме.
  • 94% от SEO специалистите казват, че линковете в страничната колона (sidebar) не носят никаква тежест.
  • 97% също така вече категорично са на мнение, че старите добри линкове във футъра не са на мода и не се вземат под внимание от Google.

Къде да търсим линкове?

  • 62% биха търсили линкове от страници на повече от 2 години.
  • 61% пък са на мнение, че линкове от сайтове с релевантно URL са най-добрият вариант.
  • Според 67% от SEO гурутата линкът няма нужда да е dofollow.

Как се постига добра релевантност?

  • 60% казват, че Page Rank-ът е по-маловажен от доброто, релевантно и смислено съдържание.
  • 58% са на мнение, че възрастта на домейна също е по-маловажна от съдържанието.
  • Но пък 61% мислят, че добрият авторитет на страницата е по-важен от съдържанието.

Какво прави един линк добър?

  • 73% от SEO специалистите споделят, че текстовите линкове са най-качествените (anchor text).
  • 71% са на мнение, че възрастта на домейна е от значение. Колкото по-стар е той, толкова по-качествен е линкът.
  • 84% считат авторитета на домейна за основна тежест на линка.
  • Авторитетът на страницата е водещ според 73% от SEO специалистите.
  • Едва 32% казват, че Page Rank-ът е важен за линка, който вие получавате. 25% пък са на противоположното мнение.

Източник: SocialEvo

Можете да коментирате чрез:

Loading Facebook Comments ...

26 SEO коментара на “SEO стойност vs. Цена vs. Очаквания на клиента”

  1. Димитър Стаменов каза:

    Февр. 02, 12 в 12:31

    Привет, Евгени, има две неща за които мисля че не са изяснили добре – едното е:

    “95% са категорични, че това е анкор текст” – да, но мисля че само 25% от връзките да са с анкор текст ключовите думи, по които се оптимизира, останалите да са разнообразни текстове.

    “94% от SEO специалистите казват, че линковете в страничната колона (sidebar) не носят никаква тежест” – е, по мои наблюдениея не е никаква, може би е малка но зависи от сайта.

  2. инж. Евгени Йорданов каза:

    Февр. 02, 12 в 12:55

    Благодаря ти Димитър, за така лично предоставеното мнение. Нормално е всеки SEO специалист с времето да изгради свой опит, на който да базира своето мнение. Така, че ти в случая попадаш точно в това правило.

  3. Пано Кондоянис каза:

    Февр. 02, 12 в 13:31

    Кратко и ясно, търсете релевантни с нашата тема линкове от стари страници, без да давате голяма тежест на PR.

  4. duckster каза:

    Февр. 03, 12 в 10:04

    Браво, добра статистика, но необоснована

  5. инж. Евгени Йорданов каза:

    Февр. 03, 12 в 12:06

    Duckster, не съм съгласен с теб за необосноваването. Има цяла презентация, на Neil Walker, в която е обосновано всичко. И за да ни препращам да си я четете на английски, съм синтезирал всичко тук на български език. Все пак има смисъл за хора, които не говорят английски, тъй като не са длъжни да го знаят. А за тези, които искат да проследят оригиналната презентация, винаги могат да я намерят бързо и лесно, така или иначе ;)

  6. почивка малдиви каза:

    Февр. 05, 12 в 22:15

    Интересна информация и все пак това изглежда е базирано само на мнения.

  7. Калоян Косев каза:

    Февр. 06, 12 в 20:28

    Интересна статистика, въпреки че все пак всичко е относително и не е константа… Аз (като абсолютен неспециалист точно в SEO областта) смятам, че авторското (уникално) смислено съдържание е ключът към SEO успеха на всяка една уеб страница :)

  8. Димитър Георгиев каза:

    Февр. 07, 12 в 14:19

    Доста интересни цифри. С удоволствие се образовах ;) специално ми направиха впечатления някои неща, но най-вече това за noFollow линковете.

  9. Georgi каза:

    Февр. 08, 12 в 15:43

    Според 67% от SEO гурутата линкът няма нужда да е dofollow.

    И какъв е ефекта от nofollow линковете. Май никакъв освен да разреди dofollow в смисъл да изглеждат по- натурални линковете, ако това въобще има някакво значение

  10. инж. Евгени Йорданов каза:

    Февр. 08, 12 в 17:41

    Link diversity-то е достатъчен фактор в случая с nofollow връзките. А и brand mention-а играе роля за SEO и онлайн репутацията също.

  11. Николай Николов каза:

    Февр. 08, 12 в 20:20

    Линковете в сайдбара не носат тежест!? Линковете във футъра не се вземат под внимание!? Какви ги говорят тези хора :D. Има огромна разлика между намалена тежест и не се вземат под внимание. Дайте да линкнем някой сайт от сайдбара или футъра на някой PR 6,7,8 сайт и ще видим тогава шоу :D.
    За nofollow и dofollow дори няма да почвам. Тези специалисти май са дали модерни отговори, но не и истинни.

  12. Пано Кондоянис каза:

    Февр. 12, 12 в 17:19

    И аз съм съгласен с Николай, дай да линкнем от сайтбара, или от футера от сайт с PR над 6 и да видим дали се взема под значение.

  13. Duckster каза:

    Февр. 12, 12 в 23:24

    Като цяло идеята на линк към сайта Ви в сайт с PR 5,6, 7 и т.н. е тези сайтове (с визсока репутация в търсачките) да препоръчат сайта ви пред самите търсачките като ползен. От своя страна пък търсачките препоръчват сайта ви на потребителите при търсене свързано с информацията в сайта ви. Един вид, линковете в сайтбара или футъра са си много ок.

  14. Nanko каза:

    Февр. 13, 12 в 09:58

    Моите мнения почти изцяло съвпадат с масата. Това добре ли е? Принципно щом ми се отвори възможност гледам да линквам. Дори и да не на 100% съдържанието свързано с моя сайт. Дори и да не помогне, няма да навреди. Но все пак си мисля, че помагат.

  15. Петър Борисов каза:

    Февр. 13, 12 в 10:18

    В searchengines правят доста интересен експеримент с nofollow линкове и комай се оказва, че полза няма. Сега ако имаш две хиляди линка към дадена страница все трябва да сложиш поне стотина да са без последване.

  16. Димитър Стаменов каза:

    Февр. 15, 12 в 14:08

    Принципно преобладава мнението, че от много авторитетен сайт и nofollow линковете имат значение за класирането. Това за съжаление не сме го потвърждавали с експерименти.

  17. Стоян каза:

    Февр. 20, 12 в 15:28

    Според мен имат право всички, или казано по ясно: добрата сео оптимизация изисква възможно най-разнообразни линкове, поставени на всевъзмони места (не говоря за спам)

  18. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 12 в 15:07

    Статистиката си е много вярна и отразява субективните усещания на SEO специалистите, които те са добили на база личен опит. Личен опит, но с различни думи. Всяка дума си е за нея си и докато имам случай с изкарана на първа страница ключова дума с 30 nofollfw линка от чужди социалки имам и думи дето съм написал по 50-60 уникални статии в авторитетни български директории, една камара линкове с анкор и зорлем е в началото на втората страница. Та мисълта ми е, че това, което работи за една дума, може и да не работи за друга. ;)

  19. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 07, 12 в 15:56

    Благодаря ти за коментара, Лазар. Наистина си прав ;)

  20. Директория каза:

    Мар. 23, 12 в 21:10

    “Какво прави един линк добър?”

    Доколкото знам .EDU и .GOV домейните са с голяма тежест!

  21. Теодор Захариев каза:

    юни 21, 12 в 12:23

    Благодаря че сте споделили подобна статистика. Сизглежда статистиката надвишава 100% защото всеки специалист е имал право на повече от един отговори. Дори и да няма конкретно и точно становище, определено става ясно че трябва да имаме линкове от релевантни страници, по възможност да са в статия или на главното меню, и по възможност да са с добри цялоси показатели. А колкото до пейдж ранка, за мен той няма никакво значение. Ако не смяташ да развиваш дадена страница за серп, а за продажба на линкове всичко е ОК. Налинквай сайта си яко и продай линкове на пишман сео специалстите, за да станат и техните сайтове с ПР. Като видят че това не ги изкачва в серпа и те ще продължат с продажбата. Получава се кръг и това е, а ползата – никаква.

  22. маг.инж. Евгени Йорданов каза:

    юни 21, 12 в 15:09

    Евала. Факт.

  23. Димитър Стаменов каза:

    юни 21, 12 в 15:19

    Теодоре, PR наистина няма значение при малките цифри, но я сложи линк от нетематичен сайт с PR 6 или 7, да видим дали няма значение :)

  24. маг.инж. Евгени Йорданов каза:

    юни 21, 12 в 15:36

    Митака има право ;)

  25. Галя Иванова каза:

    Юли 16, 12 в 17:28

    Да попитам като неспециалист. Доколкото разбирам no follow означава не проследи. Доколкото знам този таг казва на Google бот-а да не продължава по връзката и да отива до съответния сайт. Как тогава този линк може да оказва положително влияние на съответния сайт.

  26. маг.инж. Евгени Йорданов каза:

    Юли 17, 12 в 14:10

    Реално, когато има линк на нашия сайт, с атрибут nofollow, се указва на търсачката, че ние не можем да гарантираме доколко е качествен дадения ресурс към който слагаме линкове. Т.е. ние не гарантираме за дадения източник. Положителното влияние, което обикновено излиза от nofollow линковете е в това, че естествения link graph на всеки един уебсайт, не може да се състои само от dofollow линкове. Нормално е да има един естествен баланс между dofollow и nofollow линковете. Защото един уебсайт, към който има само dofollow линкове би бил изключително подозрителен. Дори Уикипедия, която бива цитирана под път и над път, не всичките 100% линкове към нея са dofollow. Та, от тази гледна точка, линковете, които не носят специфична тежест (тези с nofollow) също са значими за цялостното представяне на дадения уебсайт. Като от значение при тях реално е съотношението между dofollow и nofollow.


20 Flares Facebook 10 Google+ 1 Twitter 6 LinkedIn 3 20 Flares ×
Предишна публикация:
Google Забави Бота си при Обхождане на Сайтове покрай Черната Сряда
Google Забави Бота си при Обхождане на Сайтове покрай Черната Сряда

Както знаете, има много сайтове, които решиха да почернят своето съдържание, други направо да минат в режим инкогнито в името...

Затвори