Какво е PageRank

54 Flares 54 Flares ×

Какво е PageRankPageRank (PR) е идеята на Google да измерват авторитетност, и по-скоро чист авторитет. PR-а на една уеб-страница се базира на PR-а на всички страници линкващи към тази страница. И все пак PageRank не е “всьо и вся” що се отнася до SERPs. Първо PR-а, който вие и аз виждаме, не е истинския PR на една уеб страница. Ние виждаме т.н. toolbar PR (TBPR). Google ъпдейтват TBPR най-често само 3-4 пъти в годината, така че през повечето време той не отразява истинската реалност (истинския PageRank), която се променя постоянно. Той също и се измерва по различна скала спрямо истинския PageRank и се знае, че от Google “редактират” PR-а на определени сайтове по различен брой причини.

Пейдж ранка е все още важна метрика и все още е част от определянето дали една уебстраница ще се ранква, но знайте, че ако сте в “играта” преследвайки само PR-а, значи гледате на нещата от грешен ъгъл. PageRank е просто един от стотиците фактори и е просто по-специфична метрика на Google. Нищо повече. Той няма никаво значение относно това, колко добре ще се ранква една ваша уебстраница в другите търсачки. В най-добрия случай това е един бърз и лесен метод за проверяване на това, приблизително колко авторитет вижда Google в една уебстраница или един уебсайт.

Като формули, ето така изглежда лесната формула за PageRank:

лесната формула за PageRankА така изглежда истинската формула за калкулиране на PageRank:

истинската формула за калкулиране на PageRankИ ако 1-вата формула отговаря малко или много на първата картинка в статията – лесна и бърза и приятна :), то на 2-рата формула отговаря нещо по-сериозно като например:

Реално предаване на PageRank между уебстраници - PageRank flow

В такъв случай, кои са най-добрите линкове, които мога да получа? Ами, като при всяко друго нещо, отговора е просто – зависи. Зависи от тематиката на вашия уебсайт, както и зависи от конкуренцията около тази тематика. Линковете от Уикипедия и BG-Mamma винаги ще бъдат добри, но все пак една връзка от авторитетен уебсайт във вашата ниша, най-вероятно е даже по-добър вариант.

Като правило: колкото по трудно е да се вземе един линк, толкова по-добре, защото точно тази трудност намалява шансовете вашата конкуренция да вземе същия линк, както и тази трудност най-вероятно увеличава авторитетността, която търсачката вижда в самата връзка и съответно вашата страница и уебсайт.

Интересна бележка: PageRank е кръстен на съоснователя на Google – Лари Пейдж (Larry Page). Много хора погрешно вярват, че е кръстен на думата page (пейдж, страница), като във webpage (уеб страница). Други хора пък смятат, че PageRank-а отразява къде точно се позиционира съответната страница в страниците с резултати (SERPs), което е погрешно. Page, идва от Larry Page :)

Можете да коментирате чрез:

Loading Facebook Comments ...

67 SEO коментара на “Какво е PageRank”

  1. Андрей Димитров каза:

    Ян. 03, 11 в 10:14

    Много добре си се справил с обяснението на PR, Евгени. Когато започнах да чета статията ти първоначално помислих, че е имало PR update или може би знаеш нещо по въпроса защо се бави. Но както ти сам каза – истинския PR не го виждаме и той се мени постоянно. И аз съм на това мнение.
    Бих искал да посъветвам хората да оставят PR на страна и да се фокусират главно върху добавянето на ново съдържание и линкове към сайтовете си – това са факторите. Само така могат да държат челните позиции в SERP, оставете PR.
    Ще ви кажа аз как определям авторитета на даден сайт. С инструмента opensiteexplorer. Взимам средна стойност от domain authory и page authory. Това са стойности, които се менят постоянно и показват истинския авторитет на дадена страница.

  2. Тихомир Петров каза:

    Ян. 03, 11 в 10:35

    Супер статия. Аз също се боря с подобен случай. Едни от най-върлите ни конкуренти имат по-нисък PR от нас, но това не им пречи да ни бият по определени КД.

  3. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 03, 11 в 11:28

    Само да уточня, че това, на което исках да наблегна в статията е, че PageRank-а не е най-важното нещо и хората не трябва да се лъжат и да го боготворят за нещо, което той не е. Ранкинг факторите са над 250, така че този един фактор, не значи нищо.
    Когато ми остане време ще зачекна въпросът с LDA, Тихомир, който играе някакво значение за ranking факторите, според SEOmoz. Ние не сме убедени, че точно LDA играе много важно значение, но със сигурност от Google ползват някакъв topic modeling модел. Както и да е… за това малко по-нататък :)
    Иначе Андрей е прав в съветите, които е дал на хората, свързани с ПейджРанка в коментара си – свежо и качествено съдържание. То само ще си набере читатели и линкове ;)

  4. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 03, 11 в 12:13

    @Стамен: Не е нито безмислено, нито тъпо Стамен. Напротив, всеки линк има значение. Просто за търсачките един тематичен линк има по-голямо значение. Това е! ;)

  5. Barmolino каза:

    Ян. 03, 11 в 12:43

    Хах
    PR = брой линкове входящи ( от уебсайтове във вашата нисша)
    За PR1 са нужни поне 10 линка
    За PR2 над 60
    За PR3 над 200
    Имах една табличка не се сещам къде съм я затрил
    PR е важно звено,но е най-важното според мен.
    Плюс това ако сайта ти е PR 0 кой ще иска да ти даде обратен линк.
    Единственият начин да започнеш е с директории с категории така,на следващия Update имаш шанс да вземеш ПР
    Друг начин за линкване на даден сайт за събиране на обратни линкове са коментари по тематиката на твоя сайт в други такива ,който предоставят опции за добавяне на уебсайт в полето за коментар.За да има ефект (качествен коментар по темата)
    Малко встрани,но е полезно използвайте и Социалните мрежи който са доста и имат полета за информация,тагове,линк и т.н
    Ако изкопая табличката за PR ще я пратя тук да гледате

  6. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 03, 11 в 11:55

    Браво – научих още неща :). А да попитам “получаването на линк” е най-ценно ако е от тематичен сайт. НО ако е от изобщо нямащ връзка с моя сайт – друг сайт получаването на линк се обезмисля и е тъпо. Така се получава – така е нали.

  7. Barmolino каза:

    Ян. 03, 11 в 12:56

    http://barmolino.com/wp-content/uploads/2010/08/Links-NUmber-495×399.jpg
    Ето Снимката
    Попринцип Всеки Линк е важен да,но по важно е да relevant
    ако не вярваш попитай Google ще ти даде следното
    relevant links – About 101,000,000 results (0.13 seconds)
    Можеш да си представиш само колко статии има написани и колко трябва да четеш,но логичното и правилно поне според мен е да си взимаш линкове основно от relevant сайтове

  8. Barmolino каза:

    Ян. 03, 11 в 13:06

    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3036/
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5791/
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/56804/
    или направо тук можеш да си избереш
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search/?q=SEO&cat=all&x=31&y=22

  9. Христо Стоянов каза:

    Ян. 03, 11 в 12:10

    Супер добре обяснено Евгени Щом и аз го разбрах. Чел съм и други обяснения, дори в списания, но тук май наистина го разбрах като хората. Браво за статията, мн полезна :) И за много години, жив и здрав!

  10. Tweets that mention Какво е PageRank (PR)? | SEOптимизация -- Topsy.com каза:

    Ян. 03, 11 в 12:13

    […] This post was mentioned on Twitter by Evgeni Yordanov, SEОптимизатор. SEОптимизатор said: Какво е PageRank (PR)? | SEOптимизация http://seoptimizacia.com/pagerank.seo […]

  11. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 03, 11 в 12:21

    @Евгени – тенкс…просто поисках да разменим линкове с един приятел и той ме отряза с лафа:
    – Безмислено е, моят сайт не ти е тематичен сайт – и аз исках да попитам дали наистина е безмислено. На 100% ли е безмислено, или просто ме пързалят …

  12. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 03, 11 в 12:39

    Пързалят те. Всеки линк е важен. Няма такова нещо като не-важен линк. Въпросът за даване и вземане на линкове вече стига до желанието на даващите линкове. В твоя случай, на твоя приятел явно му липсва това желание.

  13. Андрей Димитров каза:

    Ян. 03, 11 в 12:45

    “Плюс това ако сайта ти е PR 0 кой ще иска да ти даде обратен линк.”
    Евгени ми е дал линк, въпреки, че блога ми е с PR0. Не всичко опира само до PR и линкове…

  14. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 03, 11 в 12:46

    @Barmolino – знам ги тези неща. Въпроса беше, че ми треснаха интересен термин и заради това попитах. Термина беше “безмислен линк”. А и по принцип като искам размяна на линкове – говоря; предлагам съвместна работа на ниво публикации и в тях се вплитат още линкове към сайта – контрагент.

  15. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 03, 11 в 13:02

    @Barmolino – знам го и това. Действам по въпроса. Ааааа я да ви попитам как най-лесно мога да разбера с кои сайтове имаме разменени линкове. Или кои сайтове са ни сложили линкове. Гугъл Аналитикс ли да ползвам – нещо не намерих такава функция. Може и да не знам къде да кликна.

  16. Андрей Димитров каза:

    Ян. 03, 11 в 13:11

    @Стамен Стаменов: http://www.opensiteexplorer.org/
    пишеш си адреса на сайта и ти показва беклинковете към момента, сортирани по авторитет (page authory и domain authory).

  17. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 03, 11 в 13:24

    @Андрей Димитров – запазено и много благодаря. Ако с нещо мога да съм ти полезен – свържи се с мен. Дължа ти услуга вече тоест. Точно такъв тип справка търсех да използвам.

  18. Петър Биволарски каза:

    Ян. 03, 11 в 17:05

    Добра статия и също толкова интересни коментари! За мен успеха би бил постоянство изразено във всекидневно ново съдържание и постепенно трупане на линкове.

  19. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 03, 11 в 17:36

    И третостепено с висок PageRank… :D

  20. Galinov каза:

    Ян. 03, 11 в 17:49

    Много добра статия само, че немога да разбера точно кога ще бъде PageRank ъпдейта.

  21. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 03, 11 в 19:02

    Няма как да разбереш, кога ще бъде ъпдейта, защото не сме споменавали подобно нещо.
    Всички очакваме постоянно да има такива ъпдейти, но уви. Колкото до това как реално стоят нещата в случая. Големите източници обясняват, че средно през годините се случва да има пълен Google TBPR ъпдейт на 2 пъти в годината. Последният такъв беше на 3-ти Април 2010. Всички очаквахме в периода Септември-Октомври да има следващ такъв за 2010, но това не се случи. Вместо това имаше частичен PageRank ъпдейт (който засегна само 5% от всички сайтове) от индекса на Google.
    Колкото до това, кога ще е следващият такъв, SEO специалистите го очакваме всеки момент. Но пък последното ни очакване си остана напразно, така че сами си правете изводите.

  22. eva indica каза:

    Ян. 04, 11 в 11:46

    Супер статия, Евгени :)
    нещо все ме спираше да издигам в култ PR-a ;)

  23. Обяви за уеб дизайн и СЕО каза:

    Ян. 04, 11 в 17:41

    Страхотна статия, много ти благодаря :) Впрочем, някой знае ли дали има сайтове с PR 10? Аз с 9 знам 1-2, но за 10 не съм чувал, би ми било интересно да науча.

  24. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 04, 11 в 18:42

    Има разбира се: Google.com, W3C…

  25. Лазар Белев каза:

    Ян. 05, 11 в 18:25

    Отново добра статия, сега проверих PR на сайтовете си и портала, официалния сайт и блога са ми = 0, а фейсбука е оценен с 2. Обаче официалния сайт е първи по резултат, фейса на 20-то място. Както и да го гледам тоя критерий хич не е водещ за SERP ;) Напълно се солидаризирам с мнението на писалите преди мен колеги, че най-важното за доброто класиране е съдържанието + постепенното трупане на линкове ;) Че аз гризнах едно дърво с една кампания дето за 6 часа 8 човека пуснахме 500 линка и ……. от 20-то та на 75 място ;)

  26. шалтета каза:

    Ян. 05, 11 в 21:47

    Имах Page rank 3 и си бях сложил Google Adsense реклами. После ме баннаха, защото уж съм бил мамил (?!?!?), а Page rank още същия ден падна на 2 и повече никога не се качи…

  27. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 06, 11 в 10:07

    В статията в края на първия абзац съм записал: “и се знае, че от Google „редактират“ PR-а на определени сайтове по различен брой причини.” Това, което спомена е една от тези причини. На ръка да редактират PageRank-а на един уебсайт. По ми е интересно, ти не се ли оплака по някакъв начин? Да им докажеш, че не си мамил и т.н.?

  28. шалтета каза:

    Ян. 06, 11 в 16:55

    Няма смисъл. От Google кажат ли нещо, не можеш да оспорваш. Доживотно е. И да им пиша, и да не им пиша, все тая. Най-много да ме изключат тотално от системата за оспорване на решение…

  29. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 06, 11 в 17:07

    Да ти кажа честно, аз имам други наблюдения от личен опит. Като съм им писал и 2-та пъти са предприели мерки по въпроса. А не им е минало покрай ушите.

  30. Dimitar Krumov - Barmolino каза:

    Ян. 06, 11 в 17:16

    Щом Гугъл са те хванали значи си мамил на 100% съм убеден съдя от личен опит. ;)
    По добре по бавно отколкото никога
    ЗАтова преди да почнеш да използваш дадена Програма сайт
    * and Terms and Conditions
    also Terms of USE
    не през просото като трябва 1-2-3-4 седмици четеш за да видиш какви са позлите от дадена програма,сайт и т.н
    За да се възползваш Максимално от тях.
    С измама Не става
    Става но няма смисъл.
    За да печелиш повече трябва да знаеш и да влагаш повече единствено и изцяло от себе си
    После ще можеш да говориш за SEO,PR или както искаш го наречи.
    Има много и различни начини ,но определено с опити за Измама прмерно както е и термина black Hat SEO по подобие и т.н ;)
    Ако ме рзбираш
    Никога не съм писал по такива теми понеже няма кой да чете ако има то това са шепа хора
    А щом Пишеш трябва да печелиш от това Независимо Клиенти или Пари или приятели,фенове
    Но в в БГ ефекта е малък и няма толкова ползващи интернет
    в световен мащаб има много,но там трябва да пишеш наистина КАчествено,на правилен Английски и нещо което го няма което е супер супер Трудно
    Знам понеже имам няколко статии на Английски и виждам как се събират Фенове.
    НА Английски е х1000 пъти по трудно
    Писането и знанията
    Понеже стотици хиляди пишат за едно и Също
    :)
    Хубав Ден ви Желая

  31. Жени каза:

    Ян. 08, 11 в 16:02

    Това което лично знам за ПР от личен опит е, че без да се труди много собственик на сайт ще си докара ПР 3 само ако си подържа редовно сайта, добави сайта в бг директориите и в социалните мрежи. Останалото вече зависи вече от майсторския клас ако искаш по-висок, а именно размяна и закупуване на линкове, коментари в блогове методи клонящи към черното.

  32. Странникът каза:

    Ян. 09, 11 в 16:02

    Евгени – ще ме извиниш, но не съм съгласен с теб. Имам предвид думите ти: “Google ъпдейтват TBPR най-често само 3-4 пъти в годината, така че през повечето време той не отразява истинската реалност (истинския PageRank), която се променя постоянно. Той също и се измерва по различна скала спрямо истинския PageRank и се знае, че от Google „редактират“ PR-а на определени сайтове по различен брой причини.”

    Тогава аз какво да кажа, за това, че на моите сайтове постоянно се променя PageRank? И когато си подържам сайтовете – той се увеличава, а когато го поизоставя за малко – той или остава същия или намалява с 1-2 единици… И да отбележа – това е месечно. Всеки месец се променя оценката. Много рядко минава месец без да има промяна. И това е не само на сайтовете като цяло т.е. на домейна на началната страница, но и на вътрешните страници. Така че аз отдавна съм си казал – който не разбира и не може, само се оправдава с другите, които иска и може – го прави и намира резултати. Или какво…и сега просто ще се използва дежурния отговор: “Гугъл си запазва правото да променя PageRank по всяко време”.
    Е, да, нека да е така, но пък питам – защо при мен се получава, а при другите не? Защо при едни има резултат, а тези, които се занимават със СЕО и се пишат на големи специалисти и разбирачи – няма резултат и все чакат нещо? Нямам предвид точно твоя сайт и теб предвид – а всички други които съм чел – мислят по този начин. И все нещо им е криво, все другия им е виновен, все чакат нещо от Гугъл… Ми нека си чакат, щом си нямат друга работа… :)

  33. Странникът каза:

    Ян. 09, 11 в 16:12

    Разбира се, че може да има десетки причини. Аз просто давам като пример себе си, понеже всеки ден го следя това. Но знам, че същото е и за другите. И малко не съм съгласен с това мнение, че толкова рядко се прави тази оценка.
    Примерно – забелязах, че за промяната на PageRank има значение всичко, даже и как се изписват метатаговете в head.

  34. Странникът каза:

    Ян. 09, 11 в 16:17

    Това е важното, разбира се – да има развитие. Но нали за да го има, трябва всеки ден, редовно да работим по сайтовете, да ги подобряваме и да се грижим за тях. И оценката няма да закъсненее…

  35. Андрей Димитров каза:

    Ян. 09, 11 в 16:19

    Водя си блога от юни 2010, първоначално получи 0 и от тогава не е мърдал. За 7 месеца съм изписал повече от 110 поста, имам безброй много линкове, усещам, че става доста силен и авторитетен. Е къде е оценката за моя труд, да попитам?

  36. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 09, 11 в 16:06

    Е как пък само при твоят сайт – сайтове се променят нещата :) егати коментара. Десетки причини може да има за тези промени при тебе. И стотици причини за липсата на промени при нас – вас – аз. Мрънкане…………

  37. Стамен Стаменов каза:

    Ян. 09, 11 в 16:14

    За да се извади извод – не гледат хората единичните случки, като вашите. А масовото явление. Това е формалута на тая статия. При мен се променят нещата само когато дойде точно поределен момент и съм постигнал развитие. И никога преди това – ама не се чудим излишно :)

  38. Интериорни врати каза:

    Ян. 12, 11 в 00:43

    Най-доброто обяснение, на което някога съм попадал. Задължително ще се линква към тази публикация, щом стане на въпрос за ПР

  39. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 12, 11 в 12:38

    Основната идея не беше такава, но щом като имате желание ;)

  40. Доставка на цветя каза:

    Ян. 26, 11 в 16:41

    Това за Larry Page беше наистина поучително, но аз искам да спомена нещо друго. Не стана ясно от къде са взети тези формули и картинки. Няма да е лошо и да има малко разяснения за тях. И нещо в стил конспирации, ПР е идеален метод за правене на пари ако може сам да си го определяш. Представете си, че Г имат 10 000 домейна с ПР 6-7-8 и си продават линкове чрез поставени лица…

  41. инж. Евгени Йорданов каза:

    Ян. 26, 11 в 16:46

    Интересна идея, за тези конспирации (ще се замислим над думите ви)… Но този блог е по-скоро професионален, отколкото клюкарски, така че засега нещата ще останат във формата, в който са си.
    Колкото до формулите, тези формули са взети от самите Google (а самите картинки от Wikipedia). Не знам дали ви се вярва, но Larry Page и Sergey Brin, са били студенти и те. И като такива техния Term Paper, или още Дипломната им работа е била върху взаимодействието между електронните документи – The Anatomy of a Search Engine.

  42. Поликарбонатни плоскости каза:

    Мар. 04, 11 в 17:11

    Отдавна не гледам PR, a само SR

  43. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 07, 11 в 11:05

    Ако споделиш и с нас какво разбираш ти под SR, ще те изслушаме с удоволствие.

  44. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 11:17

    Вероятно колегата има предвид SERP

  45. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 11:21

    Извинявам се натиснах бутона за изпращанте без да искам. И според мен Пейдж ранга няма никаква реална стойност. Сайтовете, които имам са с пейдж ранг 0 /може би щото още са доста млади/ и въпреки това изместват такива с ранг 2 или 3. А и пейдж ранга пари и трафик не носи. ;) Единствено от значение за бизнес сайт е SERP-а. :)

  46. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 07, 11 в 11:28

    Съгласен съм с мнението ти Лазар. Доста кратко, но все пак силно съдържателно и изразяващо най-правилното възможно мнение към момента.

  47. Андрей Димитров каза:

    Мар. 07, 11 в 11:08

    Може би има предвид Serp Rank… или греша?

  48. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 12:11

    Barmolino не съм съгласен с така написаното. PR е просто един от многото фактори, както ти се изрази “да се катериш в стълбицата в Гугъл”, при това далеч не най-важния. Ако теорията ти беше вярна сайтове с PR 0 винаги ще са след тези с някакъв различен резултат, а това доста често не така. ;)

  49. Barmolino каза:

    Мар. 07, 11 в 12:03

    PR Преведено на Български Ранк на Страницата ви в Търсачките
    Определя се от Входящи и Изходящи линкове на вашият сайт.
    От старостта на домейна и съдържанието.
    Пр е Важен естествено който казва,че не гледа ПР значи има много да чете още докато разбере,че ПР ти трябва за да се катериш в Стълбицата в гугъл.
    Табличката която съм ви показал мисля точно говори колко линка са ви нужни за да имате ПР от 1/10
    Български сайт с по голям пр от 8 сайта е на дневник бг
    Един сайт който лично аз харесвам как е подреден
    Статията е супер коментарите също последно да вметна
    Специалисти има много просто няма достатъчно уеб сайтове
    Сайтовете за Клюки и блах блах не помагат много за цялото ранкване и запълване на празните дупки в гогле бг

  50. Странникът каза:

    Мар. 07, 11 в 14:30

    Лазаре – има още да учиш по този въпрос. Това, че знаеш нещо и имаш някакви успехи, не означава, че познаваш нещата в цялост.
    Примерно – замисли се над следния факт: Много хора отричат PR…но кои го тричат? Само тези, които не могат да класират сайта си с висок PR – коментарът е излишен!
    После, факт 2 – като такава опция Гугъл все още го подържат. Не си мисли, че Гугъл са прости и си дават парите някъде, където няма възвращаемост или за нещо което не ползват. Щом продължават да го ползват и подържат – значи действа.
    А колкото до твоите и тези на другите примери, как сайтове с нисък PR класират материали по-напред от другите сайтове с по-висок PR – това не е доказателство.
    Защото всичко има отношение – как е написана статията, как са подредени ключовите думи…и такива неща (сега няма да изброявам, нали “разбирате” ;) ), и PR е само едно от нещата. И когато една статия е оформена грамотно, както трябва, то независимо, че е от сайт с по-нисък PR се класира напред, понякога и на първите позиции и бие сайтове с висок PR но с “грозни”, лоши статии/страници.
    А кога идва ролята на PR?
    Ами когато две статии/страници са оформени по правилата, както трябва, то тук вече влиза в роля и PR, за да се класира по-напред.
    Разбира се, има много други неща, които са от значение за класирането на статия/страница от сайт по-напред в резултатите от търсене, но не смятам да ги споделям тук – не му е мястото тук, виждам че има хора, които “разбират” повече от другите, големи “специалисти” са, а даже не уважават събеседниците си да се подпишат с името си.
    Мисля, че вече разбра, че съм напълно съгласен с Barmolino който казва: “Пр е Важен естествено който казва,че не гледа ПР значи има много да чете още докато разбере,че ПР ти трябва за да се катериш в Стълбицата в гугъл. ”

  51. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 14:53

    Не съм твърдял, че PR е съвсем без значение, а че има много други по-значителни фактори за по-добро класиране на сайта. Това че при мен номера се получава, означава, че ефекта на ниския PR може да се компенсира от съдържание и линкове, а не, че при равни други условия не би имал някаква тежест ;) Има много примери и за това, как сайтове с по-висок пейдж ранг се класират по-напред от такива с по-нисък, както и обратното. Та работата е доста относителна, идеалния вариант е висок ПР, качествено съдаржание, линкове, мета ала-бала, ама като Гугъл не ще да даде повечко PR какво да се прави да се предадем и да чекаме да благоволи след време да ни оцени като стар домейн, с качествено съдържание или да му тарсим преправата по друг начин, за да класираме по-напред сайта си? ;)

  52. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 16:26

    Важен е крайния резултат, а как е постигнат няма значение. Пари се правят с челни позиции, а какъв PR ще имаш е от третостепенно значение. PR не трябва да е самоцел, а средство за постигане на цел. За чий ми е линк от сайт с висок PR като не ми праща и един клиент и не ми носи и 50 стотинки? За това и казвам, че един нофолоу линк дето ми изкарва по 100 лв седмично от реален трафик, който ми е пратил клиенти е много по-ценен от какъвто и де е пейдж ранг. Но китайците имате едно поговорка “Има много начини да се изкачи една планина”. С интерес се запознавам с методите на другите, но докато моя начин работи не виждам защо да го промениям :) Това не означава, че отричам и методите на колегите, ако за някой е важен PR нека да го следва, за мен не е важен.

    За да не се обърка някой и да приеме мнението ми като препоръка за оптимизиране ще кажа, че думата SEO я чух за пръв път преди 5 месеца :)))))))) Просто споделих личен опит ;)

  53. Barmolino каза:

    Мар. 07, 11 в 15:33

    Лазар Белев PR както казах е доста важен фактор лично аз ползвам такива фактори при търсене на полезни Уебсайтове
    Имам си един специален тоол бар ако даден сайт не отговрая на изискванията в него дори не си правя труда да го прегледам
    има си хора за всичко както и уеб сайтове за всичко и всички
    така ,че това си е лично твой избор PR се гради бавно и постепенно това е един вид далие тръст домейна ти на първа ръка после уеб сайта като за целта има достатъчно добри и подхдящи сайтове за да рзбереш дали даден сайт е ок или е поредния измамнически.
    Има много да се спори не мисля че тук е мястото
    При това всеки Уебмастър ползва различни приоми и начини за цялото нещо от вас Наречено SEO за мен специално всичко започва от момента в който даден клиент ти зададе въпроса искам уеб сайт
    Другото е измислица PR за големите и недостижими компании
    Реклама и много пари наляти в една измислена ключова дума
    ;)

  54. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 07, 11 в 16:34

    Въпреки, че дискусията ви ми е много забавна, според мен, няма смисъл да я продължавате, защото всеки малко или много прав от гледната точка. Във всяко от мненията ви има по частица от истината. А каква е цялата истина, то тя е сбор от тези малки частици, и нея я знаят само от Google ;)

  55. Лазар Белев каза:

    Мар. 07, 11 в 16:39

    Съгласен съм – истината е някъде там, вероятно по средата………. или има няколко истини. Един гугъл знае :)Но все пак въпреки, че сме привърженици на две много противоположни позиции с Barmolino мисля, че стана хубава дискусия. :)

  56. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 07, 11 в 16:41

    Определено потвърждавам, че е така.

  57. Barmolino каза:

    Мар. 07, 11 в 16:31

    Именно Като се захванете с тази думичка SEO та SEO ами това е нормална дума като всички останали

  58. Barmolino каза:

    Мар. 07, 11 в 16:54

    Определно единствено Google знае кое къде какво и как ние можем само да гадеам тестваме и развиваме начините да излизаш в челните позиции,но цялото това нещо си иска много опит,четене и практика

  59. Странникът каза:

    Мар. 09, 11 в 14:47

    Лазаре – прав си по принцип. Това са две коренно различни неща – дали от един линк получаваш посетители в сайта, чрез които печелиш, или сайта ти да има висок PR. За това и разбирам скептичността ти и увереността с която спориш, че PR нямало смисъл.
    Така, че ти за себе си си прав, но и аз и Бармолино сме прави за нас си.
    Когато си направя онлайн магазин и почна да измервам посетителите с КЕШ-тогава ще е друго. Но за сега ми се иска да повиша PR на сайта – но е трудно, много трудно. Всичко правя сам, в свободното си време, без нито един познат да помогне. И въпреки това съм доволен от постигнатите резултати.

  60. Леко-строителни материали каза:

    Мар. 11, 11 в 00:27

    Само едно ще ви кажа, най-важното e бирата да е студена :))

  61. рекламна агенция каза:

    Мар. 16, 11 в 16:59

    много добро обяснение

  62. Лазар Белев каза:

    Мар. 21, 11 в 10:50

    Някой знае ли кога ще има пак ъпдейт на Page Rank – а и кога е бил последния ъпдейт?

  63. Лазар Белев каза:

    Мар. 21, 11 в 15:28

    От известно време съм изпаднал в едни страшни чудежи и не мога да разбера какво става. Преди около 3 месеца сайта ми се позиционира на първо място при търсене по 2 от главните ключови думи и стоя така повече от 2 месеца, но в последно време започнаха едни странни рокади една седмица моя сайт е на първо място, една седмица сайта който беше първенец около 3 години. Гледам, чудя се какво става особено при положение, че моя сайт превъзхожда в пъти другия и като уникално съдържание, и като тематични линкове, и като дофолоу линкове и като посещаемост. Съотношението по всички тия показатели е 1:10 в полза на моя сайт. Единствените разлики са че, другия сайт има PR 1 /което не мисля, че е опраделящо в случая/ и че е от около 5 години, а моя е на 6 месеца. Въпроса ми е конкретно за PR-а, как влияе посещаемостта върху този показател? Би следвало, че след като имам 10 пъти по голяма постоянна посещаемост моя сайт да е доста по-авторитетен /визирам след време, защото тва нещо PR е много мъчна работа/. Интересува ме също така как влияе на PR и възрастта на даден сайт? И

  64. инж. Евгени Йорданов каза:

    Мар. 24, 11 в 10:26

    Наистина върху интересни въпроси си се замислил, Лазаре.

    1. Посещаемостта е това, което трябва да те интересува. Както виждам, това е и което те интересува реално. Като влияние, тя не влияе пряко на ранкинга. Като фактор, Google отчитат при всяко търсене, на кой резултат се клика и дали потребителя остава доволен от резултата, т.е. дали се връща да направи ново търсене и т.н. Следователно след време, при покачване на посещенията от Google ще ти се вдигне и ранка.

    2. За възрастта, това не съм го казал аз, а самите хора от Google, като Matt Cutts например. Възрастта на домейна не играе директно пряка роля като фактор при търсенето. Тя има ролята на това, че колкото е по-стар един сайт (домейн), толкова повече време е имал той за да събере линковете, които сочат към него. И толкова са по-стари и издържали на времето тези линкове. По тази логика е нормално един по-стар сайт, да има повече и по-разностранни линкове от един сравнително нов сайт. Следователно и оттам следва ранкгинга. Колкото до това, колко превъзхождаш другия сайт, в това никога един човек не може да бъде на 100% сигурен, защото всички competitive analysis инструменти дават отклонения. Само и единствено Google и собствениците на съответните сайтове знаят с точност за какво става въпрос като точни данни.

  65. Лазар Белев каза:

    Мар. 25, 11 в 10:56

    Благодаря за отговора Евгени,имах някво смътно усещане, че нещата са така, но просто с мнението ти прадположенията ми се потвърдиха. ;)

  66. Да получим Google PageRank | SEOптимизация каза:

    Апр. 07, 11 в 06:41

    […] съответния PageRank от твоя сайт, също ще получиш желания PR.Извинявай, че говоря с толкова условности, но поне към […]

  67. Зачестиха Google Page Rank ъпдейтите | SEOптимизация каза:

    Юли 19, 11 в 10:35

    […] едно-седмичния PageRank ъпдейт през месец юни, изглежда от Google пуснаха още […]


54 Flares Facebook 38 Google+ 2 Twitter 8 LinkedIn 6 54 Flares ×
Предишна публикация:
Разбира ли вашата Рекламна Агенция от SEO?

Истината е, че повечето рекламни агенции са добавили "оптимизацията за търсачки" като услуга, просто, защото са били принудени от изискващата...

Затвори